«Адамға ең бірінші білім емес, тәрбие берілуі керек, тәрбиесіз берілген білім – адамзаттың хас жауы, ол келешекте оның барлық өміріне апат әкеледі» делінген. Осыған байланысты баланы өмірге бейімдеуде мектеп, мұғалім және ата – ананың орны бөлек. Мектеп, ата – ана, ұстаз болып бірігіп, сапалы білімді, саналы тәрбиелі, салауатты ұрпақ тәрбиелеу – негізгі мақсат. Сондықтан мақаламызда сынып жетекшінің атқаратын міндеті, ата – ананың атқаратын міндеті және олардың бірлесіп жасалатын жұмысы мен күтілетін нәтижесіне тоқталып отырмыз.
Сынып жетекшінің міндеті:
1. Ата – аналармен тығыз байланыста болу;
2. Оқушыларды, ата – аналарды сыныптық және қоғамдық ұжымдардың іс – шараларына тарту;
3. Әр оқушының жеке басының қасиетін, психологиялық ерекшелігін, жан – жақты бақылап, зерттеу, олардың кәсіптік бағдарлығын, әрі өмірлік көзқарасын қалыптастыру, қабілетін және танымдық қасиетін дамыту;
4. Тақырыптық ата – аналар жиналысын өткізу;
5. Ата – аналар комитетімен кездесу;
6. Оқушылардың құқықтарын және әлеуметтік жағдайын қорғауға көмек көрсету;
7. Өз сыныбында сабаққа қатысып отыру және пән мұғалімдерімен жұмыс.
8. Сыныпта болған төтенше жағдайларды дереу мектеп әкімшілігіне хабарлау.
Ата – ананың міндеті:
1. Балаңыздың сынып жетекшісімен тығыз байланыста болуы;
2. Сабақтан келген баланың күнделікті күнделігін тексеріп, көмек көрсету;
3. Мектепішілік ата – аналар жиналысына қатысу;
4. Сыныптың ата – аналар комитетінің төрайымымен байланыста болу;
5. Балаңыздың мектептегі жағдайын жасау барысында өз еркіңізбен оқу – тәрбие іс – шараларына қаржылық көмек көрсету;
6. Мектептегі ашық есік күні балаңыздың сабағына қатысу.
Ата – аналармен жүргізілетін жұмыс
Ата – аналармен жүргізілетін жұмыс неғұрлым тиімді болуы үшін олармен байланыстың әрқилы түрлерін қолдану қажет. Кейбір сынып жетекшілері тоқсанның аяғында үлгерім қорытындылары туралы ата – аналар жиналыстарын өткізуімен және оқуға үлгермеуші немесе тәртіпсіз балалардың ата – аналарын барлық уақытта бірдей келісіп әрекет жасамауы мүмкін.
Бұдан басқа сыныпта, мектепте болатын кез – келген жұмыстарға мектепішілік іс – шараларға, сынып жетекшілердің ең бірінші қолдап, демеу көрсететін – сынып оқушыларының ата – аналары. Осыған байланысты сынып жетекші ең бірінші сынып ата – аналар төрайымымен және сынып ата – аналарымен тығыз байланыста болуы керек. Кез келген мәселенің жауабы ата – аналармен шешімін табуға тиісті.
Осы жоспарды барлық сынып жетекшілері бұл мәселені бірлесіп дұрыс жолға қоя білсе, көптеген жұмыстарымыздан жеңілдіктер байқалар еді. Осыған байланысты көптеген ата – аналар сынып жетекшінің ай сайын өткізетін ата – аналар жиналысына келмей де жатады, оқушыңыздың ата – анасымен қалай байланыс жасау керектігі жайлы шешілетін көптеген жолдары бар.
Холганат Данекер,
Өндіріс ауылының жалпы орта білім беретін
мектеп директорының тәрбие ісі жөніндегі орынбасары.
Ақмола облысы. Астрахан ауданы.