«Рухани жаңғыру» бағдарламасын тілдерді оқыту арқылы жүзеге асыру

2017 жылдың сәуір айында Мемлекет басшысының қоғамдық сананы жаңғыртуға бағытталған мақаласы жарияланған болатын. Рухани және мәдени құндылықтарды сақтау және арттыру Елбасының «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» бағдарламасының негізгі мақсаты. Біздің Тұңғыш Президент Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев жас ұрпақтың қоғамдық санасын жаңғырту бағытында дұрыс әрі көрегендік саясатты жүргізді.

Техникалық және кәсіби оқу орындарында ағылшын тілін оқыту білім беру үдерісіне едәуір өзгеріс енгізбекші. Біз халықтың, капиталдың, тауарлардың ағындары әр түрлі бағытта еркін қозғалатын біртұтас, жаһандық, өзара байланысты және тәуелді әлемде өмір сүреміз. Белгілі бір адам қай елде жұмыс істейтіні немесе оның серіктестері қай елден болатыны белгісіз кезде. Шет тілін білу қазіргі заманғы адамның, болашақ маманның маңызды, басты құзыреттерінің біріне айналуда. Ол қаншалықты қарым-қатынас жасауды, өзін-өзі көрсетуді, эмоцияларды, сезімдерді, қатынасты қаншалықты білетіндігі оның қаншалықты сәтті болатынына, бизнесі қаншалықты сәтті болатынына, басқа адамдармен қарым-қатынасына байланысты болады. Бұл толеранттылық, қарым-қатынас жасай білу, басқа адамдармен қарым-қатынас жасай білу сияқты құндылық бағдарларын қалыптастыратын жаңа буын стандарттарында назар аударылатын маңызды сәттердің бірі.
Колледж студенттері үшін басым міндеттердің бірі – сөйлеуді үйрену және кем дегенде шынайы сөйлеуді түсіну, ағылшын тілін қорықпай үйрену. Өйткені, егер өмірде ағылшын тілін білу қажет болатын жағдай орын алса, білім алушы грамматикалық қателіктермен болсын, түсіндіре алуы керек, бірақ, мұндайда сөйлеу дағдылары оған көмектесе алады. Демек, білім алушылар шет тілін базалық деңгейде (негізгі модуль) іс жүзінде меңгеруі және оны өз еңбегін қолдану саласында пайдалана білуі тиіс, атап айтқанда: жабдықтар мен материалдардағы жазуларды, олардың техникалық сипаттамаларын, аспаптардың сипаттамаларын, нұсқаулықтарды, пайдалану нұсқаулықтарын, т. б. оқи алуы тиіс. Қарым-қатынас жасау үшін тілді қолданыңыз.
Қазіргі уақытта ағылшын тілін үйренудің маңыздылығы бұрынғыдан да өзекті. Қазіргі әлемде ағылшын тілін білмесе қиын. Колледжде ағылшын тілі бүкіл оқу барысында міндетті пән ретінде оқытылады. Ағылшын тілін оқыту білім алушылардың болашақ мамандығына байланысты болуы тиіс. Сондықтан, оқытудың кәсіби бағыты оқу процесінде ескеріліп, жүзеге асырылуы тиіс жетекші әдістемелік принцип болып табылады.
Ағылшын тілін білу еңбек нарығында бәсекеге қабілетті тұлға болу үшін қажет. Ағылшын тілін меңгерген колледж түлегіне одан әрі жұмысқа орналасуда үлкен перспективалар ашылуда. Ағылшын тілін табысты меңгерудің негізгі факторы мотивация, яғни, білім алушылардың ағылшын тіліне оқу пәні ретінде оң көзқарасы және осы саладағы білімді игерудің саналы қажеттілігі болып табылады.
Шет тілдерін оқытудағы кәсіби бағыт әр түрлі іс-шаралар процесінде жүзеге асырылады: студенттердің оқу, ауызша сөйлеу, техникалық мәтінді аудару және т.б. студенттердің кәсіби лексиканы игеруі маңызды. Бұл мәселені сәтті шешу үшін мұғалім мамандандыруды ескере отырып, лексикалық материалдарды таңдайды. Бұл орайда, арнайы пәндермен интеграция маңызды рөл атқарады. Колледж студенттерді әртүрлі мамандықтар бойынша дайындайды, сондықтан, әр мамандық бойынша пәндік мазмұнның өз ерекшеліктері бар.
«Көлікті жөндеу шебері» мамандығы бойынша білім алушылар ағылшын тілі курсын оқу барысында машина жасау компанияларымен; техникалық сипаттамаларымен, көліктің жалпы құрылысымен, жол қозғалысының негізгі ережелерімен танысады. Мамандық бойынша білім алушыларға арналған лексикалық материалға материалдар мен механизмдердің атау-
лары, жабдықтардың атаулары, отынның әртүрлі түрлерінің атаулары кіреді. Осы мамандықтағы студенттерге арналған материалмен жұмыс оларға ағылшын техникалық терминологиясын игеруге ғана емес, сонымен қатар, саланың тарихымен және қазіргі жағдайымен танысуға, көлік өндірісінің технологиясының болашағына көз жеткізуге көмектеседі. Барлық курстың мазмұны мамандық бойынша техникалық әдебиеттермен жұмыс істеудің қажетті дағдыларын, негізгі сөздік қорын қалыптастыруға, аударма қиындықтарын жеңуге, сөйлеу дағдыларын игеруге бағытталған. Оқушылар мәтіндерді оқып, аударады, үйде өз бетінше жұмыс істейді, журналдарда, арнайы пәндер бойынша оқулықтарда қосымша материал іздейді. Ғаламтор көздерін пайдаланады, табылған материалды ағылшын тіліне аударады.
Сабақтарда мотивацияны арттыру үшін жұмысты ұйымдастырудың әртүрлі формалары: топта, жұпта жұмыс істеу, жеке, фронтальды; ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, мәселелік оқыту технологиясы, іскерлік ойын, жобалар әдісі қолданылады.
Ағылшын тілі сабақтарының кәсіби бағыттылығы пәнді оқуға деген қызығушылықты арттырады, жұмыс берушілердің талаптарына жауап беретін мамандарды даярлауға мүмкіндік береді.
Наталья АЛЕКСАНДРОВА,
Салтанат КӘРІМОВА,
Щучинск қаласындағы жоғары техникалық колледжі.

Пікір қалдыру

Міндетті өрістер таңбаланған Обязательные поля помечены *